Strony

środa, 27 grudnia 2017

Quinta do Portal: Extra Dry White Porto

Ostatnim winem w tym roku będzie białe, wytrawne porto z Quinta do Portal, rodzinnej, ale i niemałej winnicy, specjalizującej się w porto i moscatelach. Ma to być najbardziej wytrawna z możliwych wersji białego porto. Tylko 3,5 tysiąca butelek wychodzi rocznie na świat. Ostatnim winem roku 2014 - o cholera, jak ten czas leci - było dla mnie porto po pierwsze ciemne, a po drugie bardzo słodkie; ciekawi mnie ta konfrontacja.

Informacje ogólne:
Kraj: Portugalia
Region: Norte
Region winiarski: Douro
Winnica: brak danych
Producent: Quinta do Portal
Szczep: Malvasia Fina, Gouveio, Moscatel
Dojrzewanie: częściowo w beczkach przez parę miesięcy, częściowo w stalowych zbiornikach
Rocznik: nierocznikowe
Alkohol: 20%
Orientacyjna cena: brak danych

Ciekawy aromat - jednocześnie masywny i bardzo łagodny, delikatny; czuć jego siłę, czuć siłę wina, ale jednocześnie mamy zwiewną woń kwiatów, białych winogron i innych białych owoców. I w smaku jest bardzo podobnie - bardzo dziwne w sumie połączenie zwiewności z masywnością, takie same nuty kwiatowe i owocowe. Wcale nie nazwałbym go wytrawnym, słodycz jest umiarkowana, ale wymierna. Do tego bardzo subtelna kwaskowatość. Rośnie z każdym łykiem.

Bardzo odmienne od wszystkiego, co piłem. To połączenie lekkości z ciężkością jest dla mnie zjawiskiem bezprecedensowym. Na początku byłem trochę zawiedziony, ale z każdym łykiem coraz bardziej je doceniałem. Bardzo dobre wino.

7.5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz